sobota 29. augusta 2015

Vanilkova babovka

V poslednych mesiacoch som sa zasypala pracou.Typicky sa tak snazim odtrhnut od premyslania a emocii ktore ma zozieraju.Byt ,,busy"mi v tom pomaha.Vlastne ma to az tak velmi pohltilo ze som sa ocitla v Auguste a ani neviem ako.Kde zmizol posledny pol rok.Ked som naposledy existovala ako normalny clovek bolo kratko po novom roku.AUGUST ??Potrebujem zastavit cas a nadychnut sa.Zit viac v momente a vychutnat si malickosti,chvilky ktore uz nevratim spet.A ked som konecne mala den volna (co sa nestava az tak casto)dolahol na mna smutok.Chyba mi domovina.Mamine jedlo.Najviac babovka s cajom pri telku ci knihe.Ta pohoda a klud..Uz o par dni balim kufre a letim domov.Neviem sa dockat.
Zatial som si vsak upiekla tuto babovecku.Recept je od Nigelly Lawson ktora pouzila vanilkovy extrakt.Avsak ja som siahla po vanilkovom lusku.Chcela som viac aromy a obdivovat tie malinke cierne bodky pri kazdom hryze...S vysledkom som spokojna .
Pre tych ktorych zaujma ktoru babovkovu formu pouzivam je to Nordic Ware.Vrelo ju odporucam.Tato forma je absolutne dokonala a uz nikdy nepouzijem ziadnu inu znacku (ehm som tak trosku moc ocarena kvalitou )
                                                          Vanilkova babovka
Potrebujeme:225g masla,izbovej T
300g jemneho krystaloveho cukru
6 vajicok ,velkost L
350g hladkej muky
1/2 CL sody bikarbony
250g bieleho jogurtu
4 CL vanilkoveho extraktu (Ja som namiesto extraktu pouzila zrnka z 1 vanilkoveho lusku)
Postup:Ruru si predhrejeme na 180C.Babovkovu formu si natrieme maslom.
V miske si vyslahame maslo s cukrom po jednom pridame vajicka.Striedavo pridame muku ( do ktorej sme si pridali sodu bikarbonu ) a jogurt zmiesani so zrnkami z vanilkoveho cukru(ak nepouzivate vanilkovy lusk tak nakoniec pridajte vanilkovy extrakt ).Vsetko poriadne premiesame a cesto nalejeme do pripravenej formy.Dame piect na 45-60 minut (ci je hotova zistime pomocou sparatka ).Po vytiahnuti z rury nechame stat 15 minut a napokon babovku vyklopime z formy.Nechame vychladnut a posypeme praskovym cukrom.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára