pondelok 9. februára 2015

Pomarancove zele s kardamonom a granatovym jablkom

Moja predosla skusenost so zelatinou nebola bohvieaka -nikdy mi nestuhla (pouzivala som vzdy iba praskovu )a tak som si povedala ze skusim svoje stastie s platkovou a podarilo sa ! Navyse toto zele je bombasticke..Super aromaticka prichut..Nieco taketo som este nikdy nejedla a musim povedat ze toto zele na mna hlboko zaposobilo :)
                                        Pomarancove zele s kardamonom a granatovym jablkom
Potrebujeme:6-7 velkych pomarancov (dokopy by nam mali dat 750ml stavy)
50g krupicoveho cukru
2 granatove jablka
1 citron
6 celych kardamonov
5 platkov zelatiny
Postup:Odkrojime si zopar pruzkov kory z pomaranca a citronu.Odstavime si pomarance,granatove jablka a citron.Stavy dame do hrnca a pridame cukor a kardamon (trosku si ich rozpucime nozikom a do hrnca pridame aj semienka ktore nam z nich vypadli ).
Stavy si zohrejeme na najnizsom ohni a zohrejeme (po okrajoch hrnca by nam stava mala bublat.Stavu nesmieme priviest k varu ! )..Vypneme ohen a nechame stat 15 minut.Po  10 minutach si pripravime zelatinu a to tak ze si zelatinove platky namocime do studenej vody a nechame  napucat.Stavu si precedime a kardamon si odlozime .Zelatinu po vytiahnuti z vody trosku stlacime aby sme sa zbavili prebytocnej vody ...A pridame do teplej stavy ( nesmie!!! byt horuca-vriaca inak vam to nestuhne! )..Premiesame.Zelatina sa nam takmer okamzite rozpusti...Stavu si porozdelujeme do poharikov ..Ja som si potom do kazdeho poharika pridala kardamon ktory som si predtym odlozila cim sa nam zvyrazni chut ..Ulozime do chladnicky a nechame stuhnut aspon 4-5 hodin.












Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára