utorok 6. januára 2015

Hruskovo cokoladovo zazvorove scones

Scones su mojou radostou..laskou ...drogou..Mozem ich jest kludne aj kazdy den lebo su tak vynikajuce..A ked peciem scones od Joy Wilson(Joy the Baker) tak su aj zarukou uspechu ...Vzdy su krasne vonave,vo vnutri uplne makkucke a z vonku trosku chrumkave (teda nie som si 100 % ci toto je spravny sposob ako opisat scones ....ale ocente to ...snazila som sa :)..a ta chut ...uz po prvom zahryznuti sa ocitnete na sladkom oblaciku a vsetko sa toci iba okolo tohto uzasneho scone...Ano priatelia ..scones su takto velmi uzasne ,navykove ..a navyse su vasim najlepsim spolocnikom lebo ich mozete jest na ranajky,desiatu,obed,olovrant ..takisto ked su doma scones mame ich k caju o 16:00,o 17:00,o 18:00 ..a potom vecera ..a potom ked sa v noci prebudite s neskutocnou chutou na scones urcite len siahnete rukou na nocny stolik kde ste si ich pripravili ...a ehm ...teraz uz naozaj prehanam ..ale mozno trosku opisujem realitu ?
Len vam vlastne chcem povedat aby ste ich vyskusali lebo naozaj stoja za to :)
Joy pouzila buttermilk ale ja som bola leniva a pouzila som iba biely jogurt ..co mozno napokon bolo trosku komplikovanejsie ....ale zvladla som to ..Avsak ak chcete mat jednoduchsi zivot ako ja tak si pripravte :BUTTERMILK:Ak si chcete pripravit buttermilk z mlieka a citronu :Do jedneho pohara mlieka (250ml) si pridame 1 PL cerstvej citronovej stavy.Zamiesame,nechame postat 2 min a tadaaaaa mame buttermilk.
Dalsia cesta ako si mozte pripravit buttermilk je :Z jogurtu a mlieka: Zmiesame 3/4 poh bieleho jogurtu s 1/4 poh mlieka.Zamiesame a mame buttermilk !
                                        Hruskovo cokoladovo zazvorove scones
Potrebujeme:3 poh hladkej muky
1/4 poh krystaloveho cukru
2 1/2 CL prasku do peciva
1/2 CL sody bikarbony
1/2CL soli
170g studeneho masla,nakrajaneho na kocky
1 poh bieleho natural jogurtu(alebo buttermilk)
2 vajicka
1 poh nakrajanych hrusiek na kocky
3/4 poh cokoladovych kuskov
1/2 poh kandizovaneho zazvoru (nasekaneho na mensie kusky)
Postup:Ruru si predhrejeme na 200C.
Do misky si preosejeme muku,cukor,prasok do peciva,sodu bikarbonu a sol..Poriadne premiesame.Pomocou prstov zapracujeme do muky maslo az pokial nam vznikne mrvenicka.
V dalsej miske si premiesame jogurt a vajicko.Pridame k muke..Poriadne zamiesame ...A vmiesame hrusky,cokoladu a zazvor...Cesto si poriadne vymiesame.Nebojte sa cesto bude urcite poriadne lepkave ..Ja osobne som si poradne namucila ruky,vykrajovatka a aj tak sa mi este trosku lepili...ale tak to ma asi byt lebo scones boli napokon neskutocne dobre.:)Vyklopime na povrch vysypani mukou .a snazime sa cesto rozvalkat na 1 cm hrubku.Povykrajujeme kolieska a dame na plech vylozeni papierom na pecenie.Natrieme vajickom a dame piect na 12 -15 min az do zlatava..



















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára