streda 25. júna 2014

Cokoladovy kolac

Kazdy z nas musi mat aspon jeden super cokoladovy kolac v repertoari ktorym prekvapi svojich hosti.Kolac ktory  bude piect pre super specialne navstevy,kamaratky ,rodinu ci len tak ked je depka...
Ja osobne som nemala ziadny dovod ani len tu depku...Mala som den volna a samozrejme som ho nemohla stravit inak ako pecenim / varenim...A tak vznikla tato dobrota...Ktorej som sa nevedela dojest ..A urcite to bude kolac ktory sa bude u nas doma dost casto opakovat :)
                                                    Cokoladovy kolac
Potrebujeme:250g (minim.70% ) horkej cokolady,polamanej na kusky
250 g masla(nesoleneho)
4 vajicka (velkost M ),zltok a bielok rozdeleni
200g krupicoveho cukru
50g hladkej muky
50g mandlovej muky
Postup:Ruru predhrejeme na 170C.Dno 23 cm tortovej formy si vylozime papierom na pecenie a vymastime maslom.
Cokoladu a maslo (nakrajame na mensie kusky ) si rozpustime vo vodnom kupeli.
V miske si zmiesame zltky s cukrom az do hladka.Vmiesame roztopenu cokoladu s maslom.Pridame mandlovu muku a hladku muku.Vsetko poriadne premiesame.
V dalsej miske si bielky vyslahame do tuha a opatrne vmiesame do cokoladovej zmesi (najskor vmiesame iba jednu lyzicu a potom zvysok).Cesto si nalejeme do pripravenej formy  a dame piect na 30min.Po vytiahnuti z rury nechame uplne vychladnut (V strede bude este taky makkucky ale toho sa nebojte ked vychladne tak aj stuhne :)..Ja som kolac podavala s creme fraiche a malinami ..A bola to neskutocna dobrota :) (creme fraiche som si trosku osladila praskovym cukrom )













Inspiracia:hugh fearnley whittingstall 

2 komentáre:

  1. tento kolac poznam a miliujem! pekny blog, drzim palce;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem velmi pekne za mile slova :)Velmi si to vazim a prajem pekny den :)

      Odstrániť