piatok 2. mája 2014

Chicago Fudge torta od Hummingbird bakery

Tuto uzasne vyzerajucu tortu som spravila pred niekolkymi dnami jednemu znamenu na narodeniny.Bolo mu jedno co upeciem-podstatne bolo len to aby som nieco upiekla:)A tak som sa vrhla na recept nad ktorym som podupkavala uz niekolko mesiacov ale nikdy sa nenaskytla prilezitost-az doteraz.Recept je od znamej Hummingbird bakery a opat ma nesklamali.Prijemca bol nadmieru spokojni a ja tiez.Ved napokon nielenze vyborne chutila ale takisto aj potesila na pohlad :)
Tato torta je naozaj cokoladova bomba ved napokon islo do nej az 450 g cokolady !!!! :)A bola veru hriesne dobra neviem si predstavit ze by jej niekto mohol odolat....
Takze ak neviete ako prekvapit oslavencov v rodine skuste tuto tortu .....
                                                     Chicago Fudge torta
Potrebujeme: Na Fudge:(maslovy karamel):55g nesoleneho masla
180g krupicoveho cukru
90 g hnedeho cukru
125 ml smotany na slahanie
1/4 CL vanilkoveho extraktu
Na plnku:725ml smotany na slahanie
1 CL vanilkoveho extraktu
170g nesoleneho masla
60 g Golden syrup ( Zlaty sirup,mali by ste ho najst bez najmensich problemov v Bio Obchodoch ak vsak nezozeniete myslim ze by ste mohli pouzit med ale ten ma vyraznejsiu chut oproti golden syrupu )
450g tmavej cokolady (ja som pouzila 70% od znacky Lindt )
Na korpus:110 g kakaa,preosiateho
240 ml espressa (alebo obycajnej ciernej kavy )
125 ml kyslej smotany
1 1/2 CL vanilkoveho extraktu
210 g hladkej muky
1/2 CL prasku do peciva
3/4 CL sody bikarbony
225 g nesoleneho masla,izbovej T
340 g krupicoveho cukru
2 vajicka (velkost L )
BONUS: Jahody -toto povodny recept neobsahoval ale ja som ich tam pridala lebo ma to lakalo do celej tej cokoladovej bomby pridat nieco tak osviezujuce ako su jahody. :)
Postup:Fudge:Vsetky ingredience si rozpustime v mensom hrnci pri stredne velkom ohni.Za neustaleho miesania.Ked sa nam cukor uplne rozpusti znizime ohen na najnizsie a nechame bublat niekolko minut.Fudge bude hotove ked kvapneme trosku fudge do studenej vody a okamzite stvrdne ( presne toto bolo napisane v knihe,ja som to tak aj skusila ale trosku mi to nesedelo nakolko toto bolo 1 krat co som to skusila ale napokon som bola spokojna..)Nalejeme na plech s papierom na pecenie a nechame vychladnut.Ked vychladne rozbijeme ho na malinke kusky.
Plnka: V mensom hrnci si zmiesame smotanu,maslo,vanilkovy extrakt a golden syrup na najnizsom ohni.Zohrejeme do momentu ked nam zacne po okrajoch trosku bublat (neustale to premiesavame ).
Do vecsej misky si dame cokoladu ktoru rozlameme na mensie kusky a nalejeme na nu smotanovu zmes.Nechame 30 sekund stat a premiesavame az do momentu ked sa nam vsetka cokolada rozpusti.Prikryjeme foliou,nechame vychladnut a napokon ulozime do chladnicky na par hodin (poleva bude tuhsia ale este stale rozotieratelna )
Korpus:Ruru si predhrejeme na 170C.
V miske si zmiesame kakao a horucu kavu.Velmi dobre premiesame a hlavne sa uistite ze sa vam kakao uplne rozpusti.Nechame vychladnut.Napokon k tomu pridame kyslu smotanu a vanilkovy extrakt dobre zamiesame.
Do dalsej misky si preosejeme muku,sodu bikarbonu a prasok do peciva.
V dalsej misky si vyslahame maslo s cukrom.Po jednom pridame vajicka a napokon striedavo pridame mukovu zmes a kakaovo kavovu zmes.Dobre vymiesame do hladka.Cesto si rozdelime do tortovych foriem (20 cm,vylozene papierom na pecenie) a dame piect na 30-35 min.(Ja osobne nemam az 3 formy tak som to piekla etapovo ).Po vytiahnuti z rury nechame uplne vychladnut.
Napokon si celu tortu poskladame tak ze : Na jeden korpus dame 3-4 PL cokoladovej plnky,uhladime pridame par kuskov fudge a jahod.Na to dame dalsi korpus a opakujeme cely proces.Napokon celu tortu natrieme plnkou.Pekne uhladime a navrch dame par fudge kuskov a cele jahody ako ozdobu :)
































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára