pondelok 7. apríla 2014

Homemade Dulce de Leche

Dnes vam prinasam recept na domace Dulce de leche.Ak ste este nikdy v zivote neskusili tuto dobrotu a nechapavo sa pytate Co to je ? tak mi dovolte zopakovat co mi google a wikipedia povedali:Je to tradicna latinoamericka karamelova sladkost ci mliecna sladkost..Je to tak neuveritelne dobre az mi na to slova nestacia.Vzdy som v supermarkete zasnene obdivovala pohare s touto dobrotou a predstavovala si ako sa jedneho dna pustim do jeho pripravy.A tak dnes den ktory nebol nicim vynimocnym  nadisiel jeho cas.Zo zaciatku som mala obavy.Treba si davat poriadny bacha na to aby nam mlieko nevykypelo ( co je velmi ale velmi mozne) cize je dolezite aby ste to stale sledovali a po pridani sody bikarbony vam odporucam urobit tento krok nad umyvadlom nakolko vam vznikne obrovska pena (ktoru musite rychlo miesat,a hlavne tam tu sodu pridavajte pomaly -vecsia sanca ze vam to nepretecie ).Takisto pouzite vacsi hrniec.Pre istotu :) A pomaly to nechajte bublat na najnizsom ohni .A pomalicky si ohen pridavajte (postupom casu ) tak pokial to bude bezpecne (aby to nezacalo pretekat ).Ja som to celu dobu mala na nizkom ohni cize mi to aj trvalo dlhsie (cca 80 min ).Ale stalo to za to.Skladujem v chladnicke maximalne 1 mesiac .
                                              Homemade Dulce de leche
Potrebujeme:5 cm kusok vanilkoveho lusku (polka celeho ),(moze,nemusi byt )
1100ml mlieka (kravskeko,kozieho ktore len chcete )
1 poh krystaloveho cukru
5 cm kusok celej skorice (moze nemusi byt )
1/4 CL morskej soli (nemusi byt ale ja som si nemohla pomoct )
1/4 CL sody bikarbony rozpustenej v 2 CL vody
Postup:Vanilkovy lusk si rozkrojime a spickou nozika si vyskrabeme zrnka.Pridame do mlieka v hrnci spolu s cukrom,celou skoricou a solou.Zohrejeme tak aby nam to pomalicky zacalo bublat (bacha aby nam nevykypelo ! ).Znizime ohen.Hrniec aj s mliekom atd..si dame nad umyvadlo a pomalicky za neustaleho miesania pridame sodu bikarbonu.A potom to opat vratime na ohen ale na co najnizsi a nechame pomalicky bublat.Bude to trvat strasne dlho kym spozorujete nejake zmeny.(Celkova priprava trva viac nez 70 min )Ale nezabudajte to premiesavat kazdych 5-10 min a ked mlieko zmeni farbu na slabunko hnedu premiesavajte to kazdych 5 min.Ked to trosilinku stmavne neustale to premiesavajte tak aby sa vam to nepripalilo.Napokon prelejeme do pohara.Mozte to tam pretlacit cez sitko (aby ste sa zbavili vanilky a skorice ) alebo ich proste vylovte pomocou vidlicky (Denisa style :)
Dulce de leche mozte jest len tak :) ci so zmrlinou,v kolacoch,ci v palacinkach lievancoch ..Moznosti je velmi vela :)









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára