utorok 3. decembra 2013

Vanilkovy extrakt

Este predtym nez sa pustim k samotnemu rozpravaniu o vanilkovom extrakte dovolte ma upozornit : Extrakt ktory vidite na fotke este nie je pouzitelny pretoze som ho urobila 2 tyzdne dozadu ( a potrebuje minimalne 6 tyzdnov ).
Takze mam pocit ze toto je moj vrcholny post.Nie preto ze by to bol 100 sty post ci vyrocny.Ale toto je post na ktory som cakala velmi dlho.Podelit sa s vami o pripravu zakladnych surovin ktore su mojou neodmyslitelnou sucastou -ci uz tej cukrarskej alebo obycajnej ked som v depke a privoniavam mu aby sa mi zlepsila nalada :)...A v poslednom rade odkedy som si dopriala slovensky satelit chytila som nervy pri pozerani jednej nemenovanej kucharskej TV stanice.Pretoze nakolko to prekladaju zo zahranicnych programov...ocividne nemaju vedomost ani len tusenie o com rozpravaju ...A tak sa stalo ze sa vyjadrili o vanilkovej paste ako o vanilkovom extrakte !!!! Boze chcela som revat ...Lebo osobne vlastnym vsetky mozne vanilkove produkty a bezne ich pouzivam ...Presne viem ako co vyzera ...OMG...Ale sanitka ma takmer odviezla ked sa vyjadrili o kyslej smotane iba ako ...o smotane ...klucove ingrediencie ..a tak slaby preklad ...nevedomost.....tak som sa radsej vratila k Food Networku pri ktorom sa nemusim rozculovat  a mozem si v pokoji vychutnat pecenie / varenie.
A tak sa tento mesiac dockate vanilkoveho sna v kazdej podobe aku poznam :) Zacneme vanilkovym extraktom ..Vanilkove lusky su v zasade velmi drahe ...ale dobre a kvalitne vanilkove exttrakty este drahsie...A hlavne dat 7 eur za 80 ml vanilkoveho extraktu ktory vam pri pravidelnom pouzivani vydrzi cca 2-3 mesiace je uplne sialene....HLAVNE AK SI TO MOZME DOMA VYROBIT BEZ NAJMENSICH PROBLEMOV !!!
                                                           Vanilkovy extrakt
Potrebujeme :prazdnu flasku na extrakt
vodka
vanilkove lusky
Postup :Takze na kazdych 230 ml vodky pridame 3-4 cele vanilkove lusky ktore si prekrojime na polku.Tieto polky po dlzke 1 cm od okraja  prekrojime ( tak budu otvorene...ale neprekrojte ich uplne).Lusky dame do flasky zalejeme vodkou a dobre uzavrieme.Extrakt sa moze pouzit az po nejakych 6-8 tyzdnoch.A prosim nezabudnite ho aspon raz do tyzdna dobre prehrkat...Ulozime na tmave a chladnejsie miesto.







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára