streda 11. septembra 2013

Polenta na ranajky

Ranajky su podla mna najpodstatnejsim jedlom dna.Startujete svoj den ..potrebujete dostatok sily a energie aby bol vas den uspesny.Lebo nikto nechce byt hladnym a podrazdenym a nadavat hned na zaciatku dna.
Dnes vam prinasam tento super jednoduchy recept na polentu.
CO JE TO POLENTA ?Kukuricna kasa priatelia.Dakujem za opytanie:)
Polenty je strasne vela druhov (od uplne jemnuckych zrniecok-krupice az po zrnka velke ako krystaliky cukru ) a od toho aj zavisi cas jej pripravy.Pri niektorych staci 10-15 min ale ine mozu zabrat aj 30-40 min.A co je podla mna velky bonus mozte ju podavat ako prilohu k mesu,piect,vysmazat ci urobit z nej sladku variantu.Ja som isla samozrejme po sladkej :)
Mozem byt k vam absolutne otvorene uprimna ???Samotna polenta ma az tak nezaujala...Nepytajte sa ma preco vzdy si spomeniem na svojho ocina a jeho sliepky..tam sa aj ta story konci :).Cize ked som pred niekolkymi tyzdnami ochutnala svoju prvu polentu na slano ....hmmm,nemozem povedat ze by som z toho bola az tak nadsena...ALE poltova myslienka ma odvtedy velmi intenzivne prenasledovala...A tak prisiel jej den ..NA SLADKO :D :D Stavim sa ze predpokladate ze som zmenila svoj nazor na polentu ...ano ano ,hadate spravne ! Pretoze ked som ju dovarila,pridala hrozienka,orechy a hnedy cukor ...bola som prekvapena ..a velmi milo ..:) Zjedla som ju ...hm...za 4,5 sekundy bez akehokolvek rozmyslania a nelutujem ...Len si predstavte ako sa ten hnedy cukor rozpusta na este teplej kasi a obaluje orechy a hrozienka a a a OMG NA CO ESTE CAKATE ????? Sup sup o kuchyne ..:)
POZNAMKA:Ja som robila iba polovicnu davku z tohto receptu bola som na nu sama :)

                                            Polenta na ranajky
Potrebujeme:4 poh vody
                    1 poh polenty
                    1/2 CL soli
Postup:Vodu si privedieme k varu v mensom hrnci.Pridame sol a polentu a MIESAME,MIESAME a MIESAME.Znizime si plamen a nechame bublat(opraste zasteru o ktorej ste si mysleli ze ju nikdy nevyuzijete.Toto bude riadne bublave :)a nechcete predsa prist o vase oblubene tricko) Samozrejme pravidelne a poriadne premiesavajte aby sa vam polenta nepripalila..Ak sa vam bude zdat ze je az prilis husta kludne pridajte 1/4 poh vody..A takto to bude trvat asi dobrych 30-35 min..Ale verte mi stoji to za to :)




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára