sobota 14. septembra 2013

Javorove lievance pre 2 osoby

Je sobota rano 5:40 a mojmu uz teraz SNUBENCOVI (Konecne ten chlap dostal rozum ) zazvoni budik.Len vynimocne pracuje cez vikend (a ja som len vynimocne cez vikend doma,..aka nahoda,do kelu )Snazim sa ho zobudit zatial co on sa mi otaca chrbtom a prosika o dalsich 5 min.Vzdavam sa.Napokon vstane a zacne sa chystat.Ja zatial premyslam.Odide je 6:15 a ja uz nemozem spat.Vstanem.Samozrejme,ze som hladna ako vlk a prekvapujuco presne viem co bude moja dnesna volba.Lievance.Snivalo sa mi o nich.Nazriem do chladnicky a zistim ze mam 8 vajec ktore su uz 5 dni po zaruke(5 dni !!!!).Radsej si o tom nic nemyslim.Vyhodim ich do kosa a cez pyzamo si prehodim bundu.Predpokladam ze nikoho nebude v taku skoru rannu hodinu trapit co mam na sebe.Ale SBSkar v obchode sa pri pohlade na mna usmeje.Uistujem sa,ze je len rad ze ma opat vidi.Zaplatim za vajicka a upalujem domov.Javorovy sirup je moj najoblubenejsi  a preto sa rozhodnem,ze dnes nebudem nic vymyslat a doprajem si chutne a jednoduche ranajky.Je predsa skore rano a som rada ze som vobec schopna stat na nohach.Pri patrani v skrinke objavim kokosovy olej ktory som pred niekolkymi mesiacmi kupila a celkom som nan zabudla.Vonia absolutne bozsky.Tesim sa z neho a rozmyslam do coho ho este pouzijem.Pomaly rozbijam vajicko,preosievam,miesam a ochutnavam.Dochutim a este raz premiesam.Zohrievam olej na panvici a vysmazam(opatrne).
Je nieco pred 7 rano.Stojim sama v kuchyni.Pijem caj ktory mi vobec nechuti a vychutnavam si tieto absolutne bozske,svetove a minimalne tento tyzden najlepsie lievance.Som vdacna za malickosti.Som vdacna ze vo chvilach ked mam chut si splachnut hlavu este stale si dokazem vychutnat dobre jedlo.Povzbudi ma a ja som si ista ze ich este niekedy urobim.A vobec sa necitim previnilo ze som na jeden sup zjedla 8 palaciniek(mozno to pride neskor :)A uz zacinam premyslat co budem jest na obed (este predtym poslem obrazok svojmu nastavajucemu nech vie o co dnes rano prisiel :)a aky recept pre vas najblizsie pripravim....
                                                         Javorove lievance pre 2 osoby
Potrebujeme:1 1/4 poh hladkej muky
1 1/2 CL prasku do peciva
1/2 CL soli
1 vajicko
1 poh mlieka
2 PL rastlinneho oleja ( Ja som pouzila kokosovy olej)
1 PL Javoroveho sirupu ( Pri tomto bode mi trosku usla ruka :)
1/2 CL vanilkoveho extraktu
1 PL hnedeho cukru
Postup:V miske si zmiesame muku,prasok do peciva,sol a hnedy cukor.
V dalsej miske si skombinujeme vajicko,mlieko,olej,sirup a vanilkovy extrakt.Pridame to do muky a vsetko dobre premiesame.Na panvici rozohrejeme trosku oleja a pomaly vysmazame.
POZNAMKA: Ak mate moznost doprajte si kokosovy olej.Krasne vam rozvonia kuchynu (po zohriati) a v lievancoch ho budete citit.Ak neviete kde ho najst.Skuste bio obchody.
Ako zistim ze mam lievanec otocit v spravnom case ???Na povrchu sa zacnu objavovat bublinky a to je moment kedy lievanec treba otocit.









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára