štvrtok 4. júla 2013

Rebarborovy kolac

O pouzity rebarbory v mojej kuchyni som doteraz iba fantazirovala.Nikdy predtym som ju ani len neochutnala.Avsak mala som pocit ze som doverne poznala jej chut.Pocula som o nej z kazdej strany a zahanbene som mlcala lebo som nemala ani tusenie o com je rec...A tak napokon prisiel jej den.REBARBOROVY DEN.PAMETNY DEN.V den ked som sa rozhodla upiect tento kolac som nemala ani najmensiu chut piect.Bola som podrazdena,unavena a bez nalady.Nohy a krize som si necitila a v hlava mi isla prasknut.Ale aj tak som sa pustila do pecenia...potrebovala som novy post...Najskor to bol pre mna iba post..Ale potom ked som si sadla ku knihe a pustila do kolaca....Vsetko zmizlo,ziadna bolest,unava ci nervy .Bola som unesena..!!!! Och,priatelia.Konecne som ochutnala tu uzasne sladko kyslu rebarboru....a uz teraz posadnuto hladam dalsi recept na jej vyuzitie.:)
                                               Rebarborovy kolac
Potrebujeme:2 poh (240g) rebarbory,nakrajanej na 1 cm kusky
1 1/2 poh (300g) cukru
1/2 poh (115g) masla,izbovej teploty
3 vajicka
1 CL vanilkovej pasty ALEBO 2 CL vanilkoveho extraktu
1/3 poh (75g) kyslej smotany
1/2 CL soli
1 1/2 poh (190g) hladkej muky,preosiatej
Postup:Ruru si predhrejeme na 180C.
Do panvice si dame rebarboru a 1/4 poh cukru ktora sa nam skaramelizuje a zmekne do cca 5 min.Avsak je dolezite aby sa nam z nej nestala kasa cize pri miesani si davajte BACHA aby ste ju nepomackali varechou :)
V miske si pomocou elektr.mixera zmiesame zvysok cukru a maslo.Po jednom pridame vajicka.
Napokon si vmiesame kyslu smotanu a vanilkovu pastu (ALEBO extrakt)+ sol.
Opatrne si vmiesame muku a napokon si pomocou VARECHY vmiesame rebarboru a jej stavu (OPATRNE )Cesto si prelejeme do vopred vymastenej formy a povrch kolaca si posypeme 1 PL cukru.Dame piect na 45-55min.













Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára